Delicii de sarbatoare - Cel mai bun tiramisu


posted by Fantomica on , ,

No comments

Tiramisu este una din prajiturile mele preferate si mereu mi-am dorit sa gasesc o reteta veritabila, care sa imi aduca Italia in bucatarie. Am experimentat, asadar, foarte multe retete, fie de la bucatari celebri, fie din reviste sau emisiuni TV, iar acum pot sa declar ca am gasit reteta perfecta de tiramisu.


Ingrediente:

4 oua mari
250 gr mascarpone
50 gr biscuiti, sfaramati foarte marunt
200 ml cafea preparata
1/3 cana lichior Kahlua
400 gr piscoturi
1/2 cana smantana proaspata
ciocolata rasa pentru decorat
1/2 cana + 1 lingura zahar

1. Intr-un bol mare, amesteca mascarpone cu galbenusurile pana cand obtii o crema fina. Adauga 1/2 cana zahar si amesteca pana cand se dizolva.

2. Pune biscuitii in blender si pulseaza pana devin praf. Adauga biscuitii la crema de mascarpone si amesteca.

3. Bate albusurile spuma iar apoi incorporeaza-le in crema de mascarpone.

4. Combina cafeaua cu lichiorul, iar apoi toarna jumatate intr-o farfurie mai intinsa (in care sa incapa cate un piscot). Intr-un vas dreptunghiular cu marginile mai ridicate incepe sa asezi piscoturile. Inmoaie fiecare piscot in cafea. Ai grija sa nu le inmoi prea tare, totusi. Dupa ce ai realizat stratul de piscoturi toarna jumatate din crema de mascarpone. Repeta apoi stratul de piscoturi folosind restul de cafea. Pe deasupra toarna din nou crema de mascarpone ramasa.

5. Intr-un bol mic amesteca bine smantana cu o lingura de zahar, pana devine aproape ca frisca. Toarna deasupra cremei de mascarpone si apoi decoreaza cu ciocolata rasa. Tiramisu se tine cel putin 2 ore la frigider inainte de a manca.

Sarbatori fericite!



(Reteta via Martha Stewart)

Leave a Reply